Lélek-, avagy szív-projekt

De mi is a Lélek-projekt nálunk? Alaphangon minden vallási, lelki élményen, feltétlen szereteten, együttérzésen alapuló gyakorlat és tett, valamint társulás egymással és a bennünket erre a síkra elküldő isteni kegyelem lényeivel.
A Lélek-projekt Égi Élő Igazság Kocsis István szerint, ahogy eleink megélték az ősi lelkiséget. (Táltos paripa és Tündér Ilona témában számos kiváló előadás és könyv szerzője.) Dombi Feri bácsi úgy hívta, Égi béke a Földön.
Mindenki, aki onnan visszajött, akár úgy, hogy meghalt félig, akár úgy, hogy a Szentlélek mélyen felforgatta, majd felemelte, mind ezt visszhangozza!
Nem kellene-e nekünk is erről bizonyosságot szerezni inkább ahelyett, hogy racionálisan keressük az okát, hogy én miért nem élhetem meg?
Olofsson Placid (100 évet élt bencés szerzetes, aki visszajött a Gulágról), Jankovich István (Túléltem a halálom című könyv szerzője), Anita Moorjani (Meghaltam, hogy önmagamra találjak), Wayne Dyer, Wass Albert minden öregje (Kard és kasza, Hagyaték).
Miért élünk szürke egér életet? Miért fókuszálunk arra, hogy minket is bedarál, amiről azt hisszük, hogy az élet?
Az élet nem az, ami hiányzik a pohárból, hanem az az akár egy csepp bor, ami az alján van!
És mi akkor halunk meg, amikor hagytuk kiszáradni a poharunk, lelkünk cseppjét, mert nem volt kapcsolatunk az őseink által ismert Élő Égi Igazsággal!
Miért halunk meg ezredszer ismét anélkül, hogy visszatérnénk az Égi Értékrendhez, anélkül, hogy lefoszlana rólunk a test?
Atlantisz bukása óta (Platón előtt 9000 évvel!), van aki már 1200-szor futott neki, hogy erre rájöjjön.
Valószínű, nincs is más értelme, amiért sokadszor itt vagyunk. Odaát nem lehet visszatérni! Nem valósítható meg a Wayne Dyer által Shift-nek nevezett váltás életünk délelőttje és délutánja között.
Szőke Lajos üzeni: Vizsgázni jöttünk a Földre. 
E projektünk gyakorlása érdekében összeállítottunk egy egyetemes ima- és mantrafüzetet, mely a forrásaink és a szolgáltatásaink oldalain is elérhető. Körünk szertartása pedig összejöveteink szíve. Minden szerdán szer, személyesen Szentesen, vagy igény esetén távban. Kapcsolódjunk!

Müller Péter a szeretetről

Amiben nincs lélek, nincs értelem, amitől nem leszek több, az nem munka, csak robot.
A legnehezebb munkát is szívesen csinálom, ha szeretem. És a legkönnyebbet is utálom, ha nem szeretem.
Egy kor sötétségét az mutatja legjobban, hogy mennyire lélektelen benne az emberi tevékenység.
A miénk sajnos nagyon sötét.
Két dolgot tehetsz.
Az egyik: hogy ezt a helyzetet, mint egy járványt, tudatosítod magadban. Tudd, hogy nemcsak te, de szinte mindenki így él.
A másik: hogy amennyire csak képes vagy, vigyél szeretetet az életedbe. Vissza kell csempészni a hétköznapokba a szeretet morzsáit.

Projektek

A Lélek-projekt a függőleges küllőkön található

A Lélek-projekt értelméről és céljáról

Ebbe a projektbe tartozik tehát a feltétlen vagy érdeknélküli szeretet, az ingyenkegyelem. Bár a szellem-projekt is ebből indul ki, de itt a szív vagyis az érzések által közelítjük meg, nem pedig történelmileg vizsgáljuk vagy támasztjuk alá.
Ide tartozik az Isten- és önszeretet gyakorlati megélése és egyáltalán az Abszolútum többszintű megközelítése és megélése.
Szeretnénk megismerni a védikus és szkíta alapú őskereszténység elméletét és a gyakorlatát alkalmazni. Ez ma a világ egyik legkomolyabb feladata, ha hitelesen tudjuk csinálni!
Mindannyian az Égiek által lettünk ideküldve. Az egyik legfontosabb avatár Jézus. Mind hozzá vagyunk bekötve a nyugati világban. De ma ez ciki téma a kozmetikai és spiri buddha szobrok korában.
Mit is jelentett a szkíta vagy íjfeszítő népek összessége? Az a népcsoport, ami ha ma uralná a világot, nem itt tartanánk. Mert a testvéri szeretet volt az alap.

Ma a világot két népcsalád uralja. Káin, Ábel utódai és Romolus, Remus népei.
1. A Sémi-Hámi nyelvek népei, vagyis a zsidók és az arabok.
2. Az indoeurópai népek, a germán, a latin és a szláv nyelvek népei.
Közös bennük: még a testvérem élete árán is érvényesülök! Ők az érdek népei. Régen farizeusoknak hívták őket, akiket Jézus fehérre meszelt sírokhoz hasonlított. Róma mitologikus alapítói is ezt a programot másolták le gyakorlatban is, melynek reinkarnációja az Amerikát vezető cionista háttérből egyre inkább előlépő monetáris rendszer. Ezeket csak azért volt szükséges itt megfogalmazni, hogy megkülönböztessük az ősnépek pogány vallásait az érdek felfogásától.

A szkítautód népek tehát az érdeknélküli szeretet népei voltak.
Jézus azt tanította, szeresd még az ellenséged is. Amíg erre nem vagy képes, addig saját magad alatt vágod szellemi értelemben a fát. Magyarul karmát szaporítasz.
Két vallási rendszer  bizonyosan ismeri az isteni kegyelmet. Az eredeti meg nem hamisított kereszténység, és a védikus hagyomány, melyet úgy is ismerünk, hogy jóga.
Ezért foglalkozunk velük kiemelten.

Milyen is volt a hamisítatlan kereszténység? Gnosztikusok, manicheusok, kathárok és bogumilok? Ma már nem léteznek Jézust gyakorlatban is élő keresztények?
Az öreg kontinens mára már csak nyomokban keresztény. Amerikában a helyzet látszólag jobb, mert ott még a déli államokban érték, ha valaki megvallja a hitét, ám ha valaki arról beszél, hogy ő nem csak szól imában Istenhez, de meg is hallja, hogy Isten szól hozzá, akkor gyorsan saját felekezetén kívül találja magát.

Szeretet

Szívünkbe írt tudatosság, avagy a 4 legjellemzőbb szeretet-központú hagyomány
Mobirise Website Builder
Védikus hagyomány
Védánta és jóga

Öt évezrede az egyiptomi, a sumér és az Indus-völgyi kultúra lényegében egy volt.
Mára csak a védikus hagyomány maradt élő hagyomány. Ezért tulajdonítunk ennek kitüntetett szerepet!
A Bhagavad Gíta mellett a Védánta Szútra volt, mely máig is az egyik legprecízebb használati útmutató az élethez.
A védikus hagyományban viszont  a bhakti a legközvetlenebb módja annak, hogy az ember szeretettel közeledjen az istenihez. A bhakti nem pusztán vallásos áhítat, hanem mély, személyes, élő kapcsolat Istennel, amelyet a szeretet táplál. Ez a kapcsolat túlmutat a kötelességen, és átitatódik örömmel, ragaszkodással, odaadással.

Szkíta hagyomány
Íjfeszítő népek

A Magyar Törvénytár (Corpus Juris Hungarici) I. András király egyik rendeletére vonatkoztatva, latin nyelven, néven nevezi őseink hitét az alábbi szavakkal;
„scytico, gentili et etnico ritu”
ami pontos fordításban így hangzik: „szkíta nemzeti és népi szertartásrend”
A szkíták lelkiségéről ez a jelkép sokat elárul. Egymás fedezése, az önfeláldozás, és az adott szó szentsége megkérdőjelezhetetlen gyakorlat volt.
A háttársi eszmény gyakorlatként tovább élt még a XX. században is a komaság szokásában.
Ejtsük szerét e hagyomány gyakorlásának!


Apokrifok és eretnekek
Üldözöttek

Sajnos az egyház a kereszténység álarcában üldözöttből üldözővé vált évszázadokra, szolgálat helyett ma is az uralom jellemzi. Papjai többségét nem Jézus hívta el szolgálatra, hanem a koszt és kvártély ígérete.
Történelmi aljasság volt a 39 ószövetségi könyv hozzáadása az Újszövetség 27 könyvéhez, azokból is számos evangéliumot kihagyva. Bulányi György piarista tanár szerint az ószövetség nem Isten igéje!
Visszatérünk a gnosztikus és manicheus fényfelszabadításhoz.

Mobirise Website Builder
Kortárs próféták
Irodalom, szellemtan és tanúságtételek

"A szeretet elsősorban áldozat, nem élvezet." - Dombi Ferenc

Johannes Greber: Kapcsolat a szellemvilággal
Wass Albert: Hagyaték, Kard és kasza
Bruno Gröning: A fenomén
Dombi Ferenc: A Hang - Égi béke a Földön

Összejöveteleink során gyakorlatban is megtapasztaljuk az Égiekkel való kapcsolattartást.

Molnár V. József: Kerek Istenfája

A hívő ember egész élete minden moccanásában: imádság. Mert szent és hétköznapi csak az Istentől eltávolodó ember számára van, a hites ember nemcsak a kimondott szóval dicséri Istent, és nemcsak akkor imádkozik mikor templomban van, hanem minden cselekvése: Isten dicsérete.

A Lélek-projekt  célja: Életszentség a hétköznapokban

Az idézett gondolat az életszentség olyan felfogását tükrözi, amelyben a mindennapi élet minden mozzanata Isten dicséretévé válik. Ez a szemlélet számos vallási hagyományban megjelenik, ahol a szent és a profán közötti határ elmosódik, és az emberi cselekedetek a transzcendenssel való kapcsolat eszközeivé válnak.

Mircea Eliade munkásságában a szent és a profán közötti különbségtétel központi szerepet kap. Szerinte a vallásos ember számára a világ nem homogén; bizonyos helyek, idők és cselekedetek szentek, mert kapcsolatban állnak a transzcendenssel. Az ember vallásos viselkedése hozzájárul ahhoz, hogy megőrződjék a világ szentsége.

A keresztény hagyományban az életszentség gyakran az Istenhez való hasonlóságra való törekvésként jelenik meg. A mindennapi cselekedetek Isten dicséretévé válhatnak, ha azokat szeretetből és hittel végezzük. Ez a szemlélet összhangban van azzal a gondolattal, hogy az ember minden tevékenysége lehet imádság, ha azt Isten iránti szeretetből teszi.

A keleti vallásokban, mint például a hinduizmusban és a buddhizmusban, az életszentség gyakran a mindennapi cselekedetek tudatos és figyelmes végzésében nyilvánul meg. A hindu Bhagavad Gítá tanítása szerint az ember akkor éri el a legmagasabb rendű állapotot, ha kötelességét végzi anélkül, hogy ragaszkodna a cselekedetek gyümölcséhez, így minden tettét Istennek ajánlja fel. Ez a szemlélet arra ösztönöz, hogy minden cselekedetünket szentként éljük meg, függetlenül annak látszólagos jelentőségétől.
A „Tat tvam asi" (Te is az vagy - Te és az Isten Egy vagytok) és „Aham Brahmasmi" (Brahman vagyok) a védikus filozófia, különösen az Advaita Védánta alapvető tanításai, amelyek szerint minden létező az egyetemes tudat, Brahman (Abszolútum) megnyilvánulása.

Ezek az állítások azt fejezik ki, hogy a létezés alapvetően szent, mert minden lény, minden dolog ugyanabból az isteni forrásból ered. Az ember felismerheti saját isteni természetét, és így minden cselekedete, gondolata és szava szentté válik, amikor tudatosan a legmagasabb valósággal azonosul.

A buddhizmusban pedig a tudatos jelenlét gyakorlása révén a mindennapi tevékenységek is a szellemi fejlődés eszközeivé válhatnak.

A gnosztikus kereszténység, a taoizmus és a zen buddhizmus is egyaránt felismerik a szentséget az élet minden formájában, de eltérő szemléletmódokkal közelítik meg ezt a valóságot. A gnosztikusok szerint az anyagi világot egy alsóbb isten (demiurgosz) teremtette, ezért az anyag önmagában tökéletlen, de az emberben jelenlévő isteni szikra révén minden megszentelődhet, ha felismerjük isteni eredetünket. Ezzel szemben a taoizmusban a Tao mindent átható egyetemes rend, amelyben minden létező részesül, így minden természetes jelenség és tett magában hordozza a szentséget. A zen buddhizmusban a szentség a teljes jelenlét és tudatosság által válik megtapasztalhatóvá, ahol nincs külön szent és profán, mert a mindennapi tevékenységek éppúgy lehetőséget kínálnak a megvilágosodásra, mint a formális meditáció.

Ezek a perspektívák mind azt hangsúlyozzák, hogy az életszentség nem csupán a vallási rituálékban vagy a templomi szertartásokban valósul meg, hanem a mindennapi életben, a hétköznapi cselekedetekben is, ha azokat megfelelő szándékkal és tudatossággal végezzük. Mindegyik hagyományban közös, hogy a szentség nem egy elkülönült, különleges állapot, hanem a létezés mélyebb tudatosságának felismerése.

Wass Albert nem a szokványos kereszténység istenfélelmet prédikáló papjait és lelkészeit idézi műveiben, hanem népünk „öregjeinek" életszentségét eleveníti meg.

„Minden, ami körülöttünk van, Isten. A fák, a virágok, a madarak, az emberek... minden. Még a juhok is. A szél, a víz, a tűz... a fák illata éjjel... minden Isten. Ha a lelkünkön keresztül nézzük.”
„A szavakban rejlő igazságok nem komoly igazságok. A valódi igazságok a tettekben vannak.”

Ezek az idézetek azt sugallják, hogy a világ minden része isteni, és hogy a tetteinkben nyilvánul meg az igazság, ami összhangban áll azzal a gondolattal, hogy a tudatos ember minden cselekedete megszentelt.

Az ősiségben, nyomokban a közelmúltig, minden szakrális eredettel bíró ősnép (előfeltétele) nem élte meg külön a szakrális és profán fogalmát!
Az emberi élet minden mozzanata, a mindennapi tevékenységek éppúgy, mint az ünnepi szertartások, az isteni jelenlét és szentség kifejeződései voltak. Wass Albert gondolatai is tükrözik ezt a szemléletet, amikor Isten jelenlétét a természetben és az egyszerű cselekedetekben is felismeri. Hasonlóan, a védikus tanítások – különösen a Bhagavad Gítá útmutatásai, valamint az Advaita Védánta alapelvei, mint a „Tat tvam asi” (Te is az vagy) és „Aham Brahmasmi” (Brahman vagyok) – azt hangsúlyozzák, hogy minden létező az isteni tudat része, és minden tettünk megszentelődhet, ha felismerjük saját isteni természetünket. A taoizmus és a zen buddhizmus is azt tanítják, hogy az élet minden megnyilvánulása a szentség kifejeződése, amikor azt tudatosan és természetesen éljük meg. Mircea Eliade pedig rámutatott, hogy a vallásos ember számára a világ nem homogén, mert a szent és a profán összefonódik, és az élet minden aspektusa megszentelődhet.
Hamvas Béla úgy látta, hogy 2600 éve túlsúlyba kerültek a létrontás megnyilvánulásai gyakorlatilag egyszerre a teljes akkori művelt világban. De a nyugati vallások oldaláról is azt látjuk, hogy a judaizmus, Pál apostol szemlélete, az abból kinőtt nagyegyházi gyakorlat, majd az iszlám élesen megkülönböztette a szent és a világi fogalmát.
A tudatosság és a szeretet útján elkötelezett útonjáró felelőssége az, hogy ezt az életszentséget ismét megéli és másokat is erre tanít életével!

Ősszövetség

Háttárs - Arkadas - Komaság

Ősszövetség

A szkíta lelkiség háttárs-eszménye, az adott szó szentsége és a közösségi szellem mélyen rezonál bizonyos védikus és gnosztikus tanításokkal.
Őseink „szkíta, nemzeti és népi szertartásrendje” nem pusztán történeti vallási forma, hanem egy időtálló, szakrális életfelfogás. Ennek mélyrétegei meglepő módon visszaköszönnek a védikus és gnosztikus tanításokban is.
A szkíta „háttárs” fogalma – egymás fedezése, az adott szó szentsége, önfeláldozás – a védikus dharma testvériségéhez és a gnosztikus lélek-közösséghez hasonló. Mindhárom hagyomány az igaz szó, a belső rend és a szellemi hűség megtartását tekinti a legfőbb erénynek.
A harc nem öncél, hanem a szakrális rend védelme – ahogyan Ardzsuna harcolt Kṛṣṇa útmutatásával, vagy ahogyan a gnosztikus lélek küzd a világ illúziói ellen, hogy visszatérjen a Fényhez.
A szkíta örökség így nem zárvány a múltban, hanem élő, egyetemes üzenet az igazságban élő ember számára – ma is.
És ma ezzel mi a feladatunk? Egy eurázsiai ősi szerelemvallás újrateremtésében hiszünk, melyet egyénileg és kis közösségekben lehet megvalósítani. Csak is egy ilyen időtlen egyetemes ősszövetség (mely a valós előképe volt az újszövetségnek) működtetése képes világunkat megmenteni attól a káosztól, amikor minden erőforrást kiszívnak világunk vezető parazitái bármi áron.
Legyen minden magyar településen szakrális közösség és tegyünk szert rá! „Szeretetváros és Boldogságfalu!" - Varga Csaba. Szökkenjen szárba minél több mag!

Lélek-projekt

Szellem-projekt

Anyag-projekt


Körünk korunk egyik fénymunkásává szeretne válni!


© Copyright Dharma Centrum Spirituális Kör 2025. No Rights Reserved.

Free AI Website Builder